tisdag 15 september 2015

Babysim och poolhäng

Ikväll hade vi babysim instruktörer en infoträff för de familjer som ska börja gå på babysim hos oss på Iksu. Riktigt mysigt och roligt. Jag pladdrade på som vanligt och fick tunghäfta däremellan när jag sökte ord. Jag verkade säkert extremt vimsig, men man vill ju ha sagt så himla mycket så ibland blir det bara soppa av det hela, inget sammanhang och konstigt helt enkelt. Nåväl, hade föräldrarna blivit riktigt virriga så hoppas jag att de frågar vartefter de undrar något!

På tal om babysim är jag extremt sugen på poolhäng, värme och dykning. Jag avundas de som nyss har kommit hem från semesterresor och avundas de som snart åker iväg! Månne det är min tur snart?!

I helgen har jag hunnit jobba på Ersboda fredag + lördag, var på sittning med SMISK (Studenter Med Idrott Som Kompetens), och sålde grejer på campusloppis i söndags. Vi fick även fikabesök på kvällskvisten, av David och Julia. Bra helg!

Igår var jag på föreläsning på förmiddan, cykelpass på Iksu på eftermiddan, laga mat, städade och vikte tvätten, tills det blev en vända till Iksu igen - gymmet denna gång. Och kvällen avslutades med ett avsnitt av serien True detective med sambon.
Denna dag har sett ut likadant;
Föreläsning på förmiddan
Iksu på eftermiddan (IW-indoor walking)
Laga mat
Iksu - infoträff för babysim
Och jag inväntar sällskap av sambon för att se ett serieavsnitt innan läggdags.

Det är på nåt vis rogivande och härligt att bara få sitta nära varann på kvällen, och göra i princip vad som helst eller ingenting, bara man får va tillsammans, va nära. Så oavsett om det är serietittande, eller något annat meningslöst eller meningsfullt, så är det ett fint och underbart avslut på dagen. Att bara få va tillsammans.

Tror jag avslutar tisdan med den kärleksförklaringen,
Sov gott!
Ciao

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar