fredag 4 september 2015

TGIF?

Jag känner lite såhär, om man redan nu (med tanke på skolstart/tillbaka på jobbet efter semestern) börja uttrycka *TGIF!!* så tror jag man kommer ha en tuff vinter framför sig.

Jag tycker nästan det är roligare in i veckan, då vet jag vad jag ska göra, på helgen är det ju öppet läge förutom då jag jobbar. Det ställs nästan "krav" om jag får uttrycka mig så, att man borde göra något häftigt/extra roligt/ovanligt de gånger man har nån dag ledigt. Känner ni någon sådan press?

Man ska åtminstone fika/luncha/äta middag och ta en drink/festa med folk (andra än hemfolket). Det ska bokas in en massa händelser. Är det okej att bara sitta inne, hemma, med sambon och katten hela helgen? JAG tycker det är LYX! Att inte ha en enda grej på agendan.

Jag är för det mesta en rastlös person, och har helst saker pågång, nästan jämt. Ibland vill jag ändå kunna stänga av allt och bara va. Men runt omkring en cirklar alla dessa händelser - som man "borde va med på", eftersom man inte gör något annat just då. Ibland vill man bara kunna ta avstånd, stanna hemma, och inte behöva få en hög med frågetecken från de som bjudit med en på evenemang av olika slag om man inte dyker upp.

Det här var då en tanke som slog mig nu inför höstens alla händelser som folk börjar boka in i sin kalender. Försök att inte lova bort er på allt för mycket nu, så ni inte hinner ta hand om er själva, lagom är bäst :)

Jag har inte riktigt hunnit varva ner från sommarlovet. Det har varit mycket resande mellan Finland och Sverige, jobb av många olika slag och en massa projekt pågång däremellan. Så även om jag haft en del dagar ledigt från jobb i sommar så har mycket tid gått åt till resten av allt som ska göras. Resandet tar ju tid det med. Men jag har haft en otroligt härlig sommar, och udda sådan, alltså i vanlig ordning. (Sommaren 2013 jobbade jag på Rhodos hela sommaren, sommaren 2014 jobbade jag delvis på Kreta och delvis i Finland, och så denna sommar då - delvis i SWE och delvis i FIN. Kanske jag kan hålla mig till Sverige nästa sommar?)

Vår korridor är fullproppad med folk igen, och katten njuter av att titta på när de lagar mat. Hon är inte dum hon, som sätter sig precis vid fötterna vid den som står vid kylen/spisen.. Kan ju hända att nåt trillar på golvet!

Nu ska jag läsa in mig lite på nyhetssidorna här i SWE, och njuta av min kaffekopp.
Ha de gott!
Ciao






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar