söndag 24 november 2013

Score


Det roligaste jag har läst på länge!
Listan över de 10 mest stressiga jobbet finns på


Igår, lördag, började dagen med en plötslig intervju på stan i Umeå, vid 10-tiden på morgonen.
Smått yrvaken, naturlig (osminkad och rufsigt hår), gick jag och dagdrömde, blev jag stannad av en mörk lång man.
Mannen höll i en mikrofon och hade en kamerakille med sig.
"Excuse me miss, do you have a moment?"
"Yeah, sure"
"I'm a british police officer, and I'd like to ask a few questions about the police work in this town..."

Att diskutera polisens arbete i Umeå en lördag morgon, på engelska, var ingen hitt kände jag.
När jag dessutom bara har bott här i 2 månader, vilket jag även informerade intervjuaren om.
Får bara hoppas att man inte dyker upp hos tv-tittarna i England.

Senare den förmiddagen var det fotbollsturnering i form av UMPE-cup (umeå pegagoger). Vi lärare som har idrott som huvudämne hör till SMISK (studenter med idrott som kompetens), ställde upp i cupen med 2 lag. Vår klass hade ett lag och de äldre studenterna hade ett lag.
Under dagen spelade vi 4 matcher + final.
Vi vann hela spektaklet, och höll även nollan genom hela turneringen.
*klapp på huvudet*

Nu har jag ont lite överallt, men skall plåga mig med en promenad i hopp om att mjuka upp kroppen.

Ha en skön söndag
Ciao


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar