onsdag 3 juni 2015

Hem kära Hem

Hemma i Finland alltså.
Och utan Roger.
Men jag njuter på villan med brasan ändå.

I söndags hade jag babysim från kl.9-11.45 och startade bilen på morgonen med en välfylld baklucka. Förberedd för 3 veckor i Österbotten. Efter babysimmet susade jag iväg direkt från Iksu till hamnen, vrålhungrig. Den 4,5 timmar långa färden till hemlandet avnjöts med lång lunch och trevligt sällskap. Vips så var man i hamn på finska sidan och fick sätta sig vid ratten med styrning mot Nykarleby och villan.

Nu har jag hunnit va 3 dagar på jobbet i Jeppis, och trivs enormt bra. Känns så skönt när man får komma tillbaka till ett jobb som man har trivts med! Så jag får busa med barn nu i nästan 3 veckor, Roger kommer hit nästa vecka, vi får fira midsommar här, och sen väntar resten av sommaren på oss i Umeå.

Nu ska jag lägga mer ved i brasan!
Ciao

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar