onsdag 18 maj 2016

Hemlandet

Känns som en evighet sen sist, och det är ju ändå 5 månader sen jag va hem-hemma. Trots det känns det som vardagsmat att åka med Wasaline. Det har nog blivit ett antal resor under mina nästan 3 år i Umeå. Man känner igen allt, rutinen man har innan och under resan är den samma, det enda som skiljer är sällskapet, och nån enstaka ny i personalen. 

Denna vistelse i Österbotten blir åtminstone otroligt mycket annorlunda. Mitt barndomshem finns inte till för mig längre, mamma och pappa har flyttat till ett helt nytt ställe, vår sommarstuga har fått ett brutal ansiktslyft, och jag ska få träffa vänner jag knappt har träffat på 2 år. On top of that - jag hade inbokat ett frissabesök idag. Som jag har väntat! Och jag blev SÅ nöjd! Jag har inte kunnat hantera mitt "långa" hår alls, det ryker upp i en tofs inom 2 timmar efter duschen, och hålls i den tofsen till nästa dusch. Så för min del var det inget värt att ha långt hår - typ hälften försvann. :D

Imorgon blir det Vasa för hela slanten.
Hoppas innerligt att det inte regnar hela dan..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar