onsdag 18 september 2013

Mörk tisdag

Dystert och grått ute, lite duggregn och blåsigt...

Jag hade svårt att somna igår, vilket är oerhört ovanligt. Det är väldigt sällan jag grubblar över något, men igår tog det verkligen tag i mig. Jag är orolig. Jag är inte den grubblande typen, har aldrig varit. Och speciellt inte när det gäller mig själv. Men nu gäller det inte mig...

Det var en konstig lättnad för mig att "slippa" Vasa och flytta till Umeå. Jag fick aldrig känslan av ett hem där jag bodde i Vasa, och ingen band till staden i sig. Vännerna där var det enda som gjorde att det kändes okej, och att jag på något vis accepterade att jag skulle vara där. Under sommaren velade tankarna mellan att studera på halvfart, att sluta studera helt, eller att flytta. Förnuftet sade att jag är dum om jag slutar studera helt, så då sökte jag till universitet i Sverige. Och det känns så fantastiskt att jag blev antagen till Umeå, den av städerna jag sökte till som är närmst hem, och nu har fått fixat boende här. Jag kommer att flytta in ett stort och fint hus, och bo tillsammans med 4 andra tjejer. Ha mitt eget sovrum och arbetsrum. Och det finns badkar och bastu i huset, dom två sakerna jag har önskat och hoppats på!

Igår var jag ute på en utforskande joggingtur i Umedalen där jag bor. Jag var borta runt 1,5 h, och jag blev faktist lite nervös när jag vid ett tillfälle konstaterade att jag hade ingen aning om var jag befann mig. Men det var otroligt skönt att springa. Att vara ensam, och inte bry sig om något.

Jag bestämde mig nyligen för att det är dags att ge sig på Prison Break. And I'm hooked! Så nu ska jag avnjuta ett avsnitt till innan läggdags. Har en lång dag framför mig imorgon.


Dröm sött,
Ciao







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar