söndag 1 september 2013

Home

Nu är hösten på kommande och det regnat en del idag.

Det har gått nästan 3 veckor sen jag lämnade mitt grekiska paradis. Det var ett regnigt Finland som mötte mig då, men efter det har det varit riktigt fint här hemma. Ovanligt bra väder faktist, och det är jag glad över. Jag fungerar inte så bra när det är dåligt väder en längre tid, det tar ner mig ganska fort. Synd att Finland erbjuder så mycket skitväder. Nog om det!

Nu har vi i Österbotten firat veneziansk, villa avslutning, att sommaren och villalivet är slut. Det har varit en speciell helg på många vis, och jag är glad att den är över! Jag har gått på högvarv hela helgen, eftersom jag har så mycket på hälft i mitt liv just nu, och världen tar liksom lite paus när det är helg. 
Många möjligheter överallt. Jag väntar bara på att få nycklar till alla dörrar jag vill öppna.
Störst just nu är svar från Sverige om jag lyckats få studieplats. Jag håller alla tummar och tår för att jag skall komma in, och jag önskar svaret skulle komma snart. Helst imorgon! 

Idag har jag käkat frukost/lunch hos en kompis, vikarierat babysimmet i staden, och nu är det söndagsfilm som gäller. 


Bilden tagen för ca 1 v sedan

När jag landade i Helsingfors 13.8

På villan

Backstage
WAUTSI
Fashion Show
28.8

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar