onsdag 12 mars 2014

Wednesday

Jag tycker att det nya kapitlet i mitt liv - Umeå - har börjat rätt så bra!
Ja visst finns det stunder som jag bara önskar att jag hade stannat i Finland, 
men i det stora hela är jag lycklig.

Just nu sitter jag hemma, i mitt rum i kollektivet på Teg, och njuter av att solen tittar fram med en kopp kaffe.
Jag hade då aldrig trott att jag skulle bo i ett stort husmed 5 andra tjejer, i Sverige. 
Nope, didn't see that one coming.
Och detta är redan mitt andra boende (egentligen tredje för att va petig - bodde ju hos två kompisar den första tiden).

Vi har haft ledigt från skolan idag, 
men jag och min basgrupp träffades efter lunch för att öva inför vår dansuppvisning på fredag. 
Vi blir ofta tilldelade skoluppgifter som ska göras i grupp 
och därför är klassen uppdelad i basgrupper (på 3 pers eller fler).
Och på fredag har vi 'showcase' - dansuppvisning, som är en del av kunskapsområdet Dans, rytmik och rörelse.


Här är en bild från sommaren 2013
då jag bodde på Rhodos

 Saknar verkligen stället - och VÄRMEN!


Nu skall jag städa lite, plugga lite, och sen blir det pizzakväll med en av mina sambos!

Trevlig kväll!
Ciao

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar