fredag 30 december 2016

* första veckan på Gran Canaria








Alltså Hjälp vad dagarna flyger förbi. Jag hann knappt märka att julen har varit här.
Jag tror jag tar första veckan i detta inlägg och andra veckan i nästa inlägg...
Första veckan gick åt att känna in stället och rutiner, lära sig svaren till alla de vanligaste frågorna gäster brukar ställa osv. Vi startade upp våra två första simgrupper, så nej, vi sim-jobbade inte så mycket första veckan. Det var desto mer administrativt.
När vi började jobba med schema planeringen så skulle vi bestämma oss för en specificerar dag ledig varje vecka, så vi valde lördag. På lördagar är de flesta lediga så då har man möjlighet att göra nåt tillsammans med andra i teamet på en ledig dag.
Vår första lediga lördag råkade det ju va julafton. Vi (jag och Linnea) bestämde oss för att åka på en av utflykterna TUI ordnar, en heldagsgrej blev det. Offroad färd med jeep upp i bergen, och en kameltur mitt i bergen. Vi hade så himla kul, och med oss hade vi ett äldre par från Sverige också som var så härliga!






Efter utflykten gick vi ut "på stan" på kvällen.
Gick på en dragqueen-show och hade en fantastiskt kul kväll.
En lyckad julafton, verkligen.


Redan nån dag efter att vi anlände fick vi även va med på en stor julfest för alla som jobbar för TUI på Gran Canaria. Vi lär ha varit kring 280 pers som bjöds på tre-rätters på ett superfint hotell. Kändes som vi var kändisar allihopa, när vi stod med våra välkomstdrinkar på röda mattan mellan palmerna.
Här kommer en halvdålig bild, den enda jag tog den kvällen. Ska försöka fiska fler av kollegorna.

That was it for now..
Ciao

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar