söndag 18 december 2016

Lugnet före stormen

Idag var första dagen i jobbuniformen, landvarianten, alltså inte simdräkt. Med SWIMCOACH på ryggen känns det som att vi fått en bra start här på Gran Canaria. Stället är enormt, så frågan är hur många man ens kommer lära känna i det egna teamet. Jag har iaf en bra känsla i magen, som att jag kommer trivas. Även om jag är bra mycket kortare period än min simlärarkollega.

Vi har mest sprungit runt som yra hönor idag, försökt pussla ihop med allt vi behöver veta och förhålla oss till med vår simskola. Så jag måste medge att tröttheten kom skrattretande tidigt ikväll.

Jag har även hunnit fila på skolarbeten som är kvar denna termin. Så jag ligger någorlunda i fas, med mina tusen bollar i luften. Min kollega och jag har konstaterat att vi "lider" av samma tidsoptimism också. Ofta sena, men märk väl - aldrig FÖRSENADE. :)

Första dygnet på Bahia Feliz är fullbordades med återseende av god vän och kollega, nya härliga bekantskaper och en riktigt god drink.

Ciao

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar