fredag 2 december 2016

Vinterns äventyr

Hej på er!
Nu känner jag att det är dags att damma av bloggen. Anledningen till detta är en kommande utlandsvistelse! Jag kommer åka på jobbresa till Gran Canaria, och vill delge vänner och familj lite av min vardag där borta. Jag kommer troligtvis använda mig mest av Instagram, och du kan följa mig på 'fliuu', men bloggen blir ett forum där jag skriver mer. Både för egen skull, för att få ventilera och ha minnen att återkomma till och läsa sen, men också för att de som vill ska få hänga med på resan på detta vis. :)

Men jobba på Gran Canaria, vad ska du göra då?
Och hur länge ska du va borta?
Och hur går det med skolan då?"
...är några frågor jag fått, så jag tänkte svara på dem här;

Jag ska jobba som simlärare, enligt samma koncept jag har varit iväg på två gånger förut (Rhodos 2013, Kreta 2014). Så jag kommer ha simskola för skandinaviska barn på familjesemester. Jag flyger till Stockholm den 15 december, övernattar, och flyger vidare till Gran Canaria nästa morgon. Jag kommer hem 3:e veckan i januari, så jag är där ca en månad. Vi har ganska precis en månads "jullov" från skolan. Vi har några uppgifter som ska skickas in, och jag missar nån enstaka lektion i januari, men inlämningsuppgifterna försöker jag avverka så gott det går innan jag åker iväg. Så man kan i stort sett säga att det är lugnt på skolfronten.
En liten detalj som ställer till det med att hinna göra skolarbeten klart innan avfärd till Gran Canaria, är att jag åker hem till Finland en vecka nu från och med tisdag nästa vecka. Själva faktum att jag åker hem är inte vad som ställer till det, är inget dåligt med att åka hem, men då man är hemma vill man ju umgås med nära och kära. Inte fixa med skolarbeten.
Inkommande tisdag är även Finlands självständighetsdag, för den som inte visste, vilket betyder att många hemma är lediga och åker till Umeå på shopping, så det lär väl va knökfullt på färjan hem. Kan tänka mig att det inte lär finnas nån lugn plats att skriva skolarbeten på..


Då har ni fått ett litet intro till mina kommande äventyr, och jag ska göra mitt bästa för att hålla er uppdaterade. Nu ska jag förbereda mig för jobbpass här i Umeå - en kväll på simhallen Navet!

Ciao



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar