onsdag 27 mars 2013

Hem-hemma

Tutade iväg hem till Jakobstad ikväll och ligger nu under täcket och myser. Ingen har lagt på batteriet i rummet tills jag kom hem så det är rätt så kallt här nu... Men vad gör det när förkylningen nästan gett med sig och huvudvärken är borta!

Det är över en vecka sen förra inlägget, men det har firats pampasvecka så jag har prioriterat annat :)

Måndag 18.3
Möte på högstadiet i Nykarleby, var jag skall vikariera danslektioner i april och maj.
Brummade iväg till Vasa, och träffade teamet för Syhfiilis-race och förberedde inför tävlingen.

Tisdag 19.3
Syhfiilis-racet började kl.12 och vi höll på i 4,5 timme. Senare på kvällen utsågs vinnar-teamet samt andra hedersomnämnanden på Leipis.
Grymt kul dag!

Onsdag 20.3
Läsa inför tent...

Torsdag 21.3
Städdag
Mina gäster, Johanna och Karl, anlände på kvällen. Och dom fick mig övertalad att komma ut en sväng, så en utekväll blev det.

Fredag 22.3
PAMPAS NATIONALDAG
Inledde dagen med ett stadsbesök, sedan tent i matematik. Efter att ha traskat ut ur skolan flög alla hämningar i luften och firandet kunde börja!
Först bastubadande och sen drogs halaren på - redo för ALLT

Lördag 23.3
upprätthöll kalashumöret...

Söndag 24.3
Soft dag, många filmer och skräpmat.
Förvånansvärt pigg?

Måndag 25.3
En sämre dag... mådde riktigt illa. Låg bara och hoppades att jag inte fått kräksjuka.
Ingen skola för min del

Tisdag 26.3
Mycket bättre dag, kände inget speciellt på dagen men till kvällen kom en brutal huvudvärk!
Två lektioner i skolan
Kockade ihop en egen makaronilåda (MUMS)
Kollade igen en av de bästa filmerna jag sett - Warrior - och sedan var det bara att säga gonatt.

Idag
Supertrött efter att ha sovit max 4 timmar, huvudvärken ville inte ge med sig...
Två lektioner i skolan, sen via posten och efter det kaffedejt.
Och nu ligger jag här, hemma, och lyssnar på snarkningar...


Kort och konsis update
Bilder kommer senare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar