måndag 29 april 2013

Måndag igen

och det regnar i Vasa. Usch.

Jag har haft en helt okej måndag, måste jag erkänna. Steg upp kl.8 imorse för att hinna med dagens alla ärenden, och körde ett träningspass också före lunch. När jag kom till studion, där jag jobbar och tränar, och gick in i badrummet knastrade det under skorna. Jag tittade på golvet och där var fullt med glassplitter. Någon hade slängt in en sten genom fönstret, som även hade träffat badrumsspegeln. Man blir så sur! Utrymmena är på sådana höjder så det har sannerligen inte varit ett misstag. Alltså varför??

Efter träningen åkte jag iväg på jobb och därefter körde jag till Vasa igen en gång. Fick avverkat några skolarbeten till ikväll, men fick även inlåst/utlåst mig själv i skolan under tiden. Jag arbetade i bildkonstsalen och gick ut till materialrummet en sväng, och när jag kom tillbaka hade dörren gått i lås. Det var så pass sent på kvällen så dörrarna hade automatiskt gått i lås. Jag utbrast verkligen inte i några glädjeskutt just då, eftersom jag hade bland annat datorn och bil- och hemnycklarna i salen. Tur i oturen så hade jag telefonen med mig, men den var inte till någon stor hjälp i slutändan. Det gick inte att ringa med den. Halleluja alltså.
Men lyckligtvis fanns det två andra som var påväg ut från skolan när jag sprang på som en yr höna och sökte hjälp. Jag var så lycklig när de erbjöd telefonhjälp, så jag kunde ringa vaktmästaren! Men tror ni att vaktmästaren svarade? ... Det hela slutade med att det helt fantastiskt nog kom en ur skolans personal och öppnade dörren åt mig, så jag fick mina saker, och kunde bege mig hem.

En ganska händelserik måndag har jag haft. Min telefon fungerar fortfarande inte som normalt, och nu är jag supertrött.

God natt,
Ciao

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar