fredag 18 april 2014

TGIF

Dagarna flyger iväg, och nu är det plötslig fredag och helg igen! Men jag lider inte ;)

I veckan har jag skrivit skolarbete, inlett villasäsongen med övernattning, tränat, shoppat och spenderat mycket tid med nära och kära av alla de slag. En terapivecka, skulle man kunna säga. Riktigt skönt!

Imorse körde telefonlarmet igång vid 07.45, för att jag i misstag hade aktiverat det på det klockslaget. Så jag stängde av skiten och somnade om, men jag klev upp halv 9, käkade frukost och tog med hunden ut. Det blev en timmes löprunda i regnet. Och när vi kom hem igen konstaterade att vi hade fått en ny hund, istället för en vit bichon hade vi nu en grå och svart sådan. Så både jag hunden tog en lång och varm dusch efteråt!

Efter lunchen blev det kaffekopp(ar) med kära JH. Glädjen var obeskrivlig när jag såg damen komma gående emot mig, efter att inte ha sett henne på evigheters evighet! Två timmar och otaliga skratt senare brummade jag hem i min lilla blåa plåtbubbla, aka VW POLO.

Just nu sitter jag och syrran med varsin dator, i samma rum. Hunden ligger halvdöd i soffan bredvid mig och suckar. Solen börjar sakta krypa fram mellan molnen, så förhoppningsvis slipper vi regnet för idag!

Nu skall jag slösurfa, lagga naglarna och fixa inför kvällens program - träffa vänner och upptäcka nyrenoverat i stan (stadshotellets uppdaterade nattklubb)!

C U

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar