måndag 14 april 2014

Time is everything

Det finns för få timmar på ett dygn. Vissa tycker att jag sover för länge, men 8-9 timmar tycker jag är precis lagom. Då är jag utvilad. Och oftast får jag de timmarna 6 nätter av 7. Jag värdesätter sömn, men sedan känns det som att jag inte riktigt hinner med resten av dagen. 

Sedan förra inlägget har jag hittat hem, närmare bestämt natten till torsdag. Då kom ett gäng småtrötta men glada kycklingar och hämtade mig från hamnen. När jag väl kom hem var det hunden som välkomnade mig hem först. Stackarn med tratt på huvudet efter operationen, men hon kom valsande i nattmössan och viftade på svansen.

På torsdag kväll blev det en sväng med Emmi till O'learys och efter det åkte vi hem till hennes, kollade på lejonkungen och somnade. Bra avslut på den dagen! 

På fredag hämtade jag upp kära AnniPanni för att gymma i Nykarleby. Jobbigt men skönt pass!
Senare på eftermiddagen kom faster på besök, och vi åkte för att hälsa på farmor också. Längesen jag har sett henne nu, men hon var piggare än sist.

I lördags vankades det fin fest i Vasa. Brobyggarnas årsfest, med 3-rätters, roligt program och underhållning med live band mot slutet. Riktigt bra årsfest, som avslutades med silliz (frukost) på Olivers Inn på söndag.




Min söndag bestod ännu av några timmar babysim, lite trött var man men det var helt underbart!

Idag, måndag, har jag tränat, varit på massage, monterat ihop min nya cykel, knåpat på ett skolarbete och varit på prommis med hunden. NU är jag trött, redo att slumra in, så jag säger tack för idag.

God natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar