lördag 6 september 2014

Nutid

Jag har redan förirrat mig hem tillbaka till Finland, hem till kärleken.

Starten i Umeå har varit stressig samtidigt som den har varit väldigt lugn. Skolan har varit den lugna delen, det är allt annat som har gett en huvudbry och horn att prata om. Men det börjar lätta, och jag känner att jag börjar få ordning på det. Så småningom.

Just nu sitter i Munsala, jag och gubben väntar på kaffebesök och njuter av solen. Ikväll blir det ordentlig "par-matlagning", vi ingick en pakt när jag åkte till Umeå - att varje gång jag är hemma skall vi göra en ny rätt tillsammans. Så vi ska se nu vad som händer ikväll, första ordentliga middagen vi kokar ihop. Otroligt nog har jag hittat en man som älskar matlagning, inombords alltså, han skulle väl aldrig erkänna det för andra. Men jag tackar, och njuter av att jag inte har behövt göra en enda måltid hittills. :D


Denna bild är från 2013, när jag hälsade på bruden i London, 
och snart kommer nästa resa in i mitt äventyrsliv
WIEN 11-15 september
Jobbresa, inspiration och utbildning
Älskar mitt nya jobb!


Dags för kaffe nu,
Ciao

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar