torsdag 30 april 2015

Vappen och kärlek vid första ögonkastet

Det lär vara kungens födelsedag och vappenfirandet är igång (valborg på sverige-svenska).

Jag och Roger njuter av en kopp kaffe och planerar framtiden. Det är så att vi var och kollade på en lägenhet förra lördagen, budgivningen på den "förlorade" vi. Men idag ringde samma mäklare och berättade att det finns en lägenhet till, som inte är ute till salu riktigt än. En identisk lägenhet som den vi kollade på i lördags, bara att den är helt nyrenoverad. Vi var förstås tvungna att åka iväg och kolla, så vi kom precis därifrån. Jag kan inte annat säga än att VI ÄR FÖRÄLSKADE. Min första tanke när vi klev in i lägenheten var att exakt såhär skulle ju vi renovera en lägenhet. Helt enkelt perfekt. Så vi har privilegiet att få vara först på tur och får välja om vi tar lägenheten för begärt pris, så vi har ca en vecka på oss att bestämma oss, innan den läggs ut på marknaden. *IIIK

Jag har hunnit söka jobb i en oändlighet (kändes det som) imorse. Jag har liksom svårt att få denna sommar att gå ihop, sådär sysslomässigt och i vilket land jag ska va. De stora sommarplanerna jag har igång är inte fastställda än, så jag får lite pejla läget tillsvidare runtom med olika jobb. Jag har mest problem med att vara ledig, för alla andra jobbar ju - vem ska man umgås med? Är ju dyngtråkigt att va ensam jämt.

Ikväll är vi bjudna på inflyttningsfest, så nu ska vi äta innan vi drar iväg.

Trevlig helg på er!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar