fredag 3 april 2015

Påsk = mat

För min och Rogers del kretsar hela påsken kring god mat. 
Allt från lax till kyckling till ribs och pizza. 
Ikväll blir det pizza, muffinsbakning, lite vin och kanske ännu kex med ost. Beror på hur länge vi är igång - inom 3 timmar efter en måltid är vi båda vrålhungriga, så lite snacks går väl ner aningen tidigare!


Kan bli något liknande i helgen



Vi konstaterade i början av veckan att vi kanske borde åka och handla nu innan det blir dunderträngsel på torsdag. Tänk att det inför varje större helg ser ut som att folk handlar för ett halvår framåt (!?)
Hur som haver, vi skulle ha åkt i måndags eller tisdags, för vår egen skull, men det blev torsdag ändå. Vilket vi ångrade djupt. När vi slutligen kom till sista hyllorna, och jag skulle springa och hämta en påse med chokladägg, såg jag ut över havet av folk mellan godishyllorna, och det kändes som om jag vinkade farväl till Roger för sista gången. Godishamstrarna slukade mig nästan!
Men vi kom båda levande ut ur affären.

Idag klev vi upp ganska sent, åt en stadig frukost och bara slöade tills vi cyklade iväg till Iksu på Bodypump. Fullsatt sal, tror passet tillåter 85 pers, och det fanns nästan inga vikter kvar till stångarna när vi kom dit. Så jag fick kämpa med mycket mindre vikt än vanligt i vissa övningar och mycket mer än vanligt i vissa. Blev inte riktigt ett optimalt pass, men det fick duga.

Hemkomna åt vi en lätt lunch, surfade på nätet kring våra sommarplaner, och njöt av kaffe i vad som kändes som en evighet. Senare på eftermiddan cyklade vi en runda till Iksu igen, för att gå på Indoor walking. Skulle bli som ett lite lättare pass, men vi är båda lika tjurskalliga och gav ju allt vad vi hade igen en gång. Möra men nöjda efter dagens träning, ska vi nu styra näsorna mot köket och leverera (vad vi väntar bli) bästa hemmagjorda pizzan nånsin!

Vi har faktist ansträngt oss lite mer kring påsken förutom extra god mat - vi har sått påskgräs! Jag ville ha lite andra blommor också men den idén blev nedslagen. Vi sådde påskgräset igår, och även fast Roger läste på fröpaketet att det tar 1-2 veckor att växa, var han djupt besviken på vår plantering idag. Det har ju inte börjat växa än!
Inte lätt att vara otålig.


Pizza-time!
Ciao



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar