torsdag 24 december 2015

Julafton

För mig innebär Julafton alltid mat och umgänge i en större grupp. Idag åt vi första omgången hos svärmor, i 4 vändor gick vi till köket och hämtade mat. Mätt? Ja! Följande anhalt var hos min kusin, bara för att hälsa GodJul, där halva min släkt var samlad, och vidare åkte vi hem till mina föräldrar. Där fanns det förståss mer att fylla magen med.
Hemma i Staraby satt vi mest och planerade resor. Månne vi bokar ännu detta år! Har ju nästan tjänat in resan på de dagar jag jobbat nu under jullovet.

Nu har jag och Roger hittat tillbaka till svärmor (där vi nattar), och dricker vin. Roger hjälper sin mor att ställa in hennes nya mobil som hon fick i julklapp, så gissa om teknikfantasten lever loppan? Jag kan då inte tävla om uppmärksamhet mot en ny mobil!
Vi andra inväntar att få börja spela sällskapsspel, men vi får nog vänta ett tag till, därav mitt blogginlägg på själva julafton. ;)

Ha det fint allihopa, och hoppas ni har en härlig jul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar