onsdag 30 december 2015

Lyx

Lyx är att få komma hem till mat på köksbordet.
Idag har jag jobbat på Ersbodabadet hela dagen och sen GICK jag hem. Det är 6,5 km. Mina vrister gör ont kan jag lova! En sån power walk är väl inget i sig, men det blev ett steg för idag då Jag knappt har suttit en halvtimme på hela dagen. Men nånstans måste man väl börja efter ledigheten.
Och OJ så skönt det var att komma hem! När man halva dagen funderat på vad som är enklast och går fortast att tillaga när man vet att man kommer va vrålhungrig när man kommer hem, då är det en härlig lättnad att se maten stå klar på bordet. Lyx á la Sambo!

Lyx innefattar också att ha så många fina människor i mitt liv, de bästa sorterna. De som man träffar flera gånger i veckan och trivs fantastiskt bra med, de som man har daglig kontakt och det är helt tillräckligt även om man inte ses så ofta, de som man pratar med ofta men saknar att umgås med då avstånden är stora, och så finns de som man knappt pratar med men när man väl hör av varann så är det som om man sågs igår. Man har kvar varann på samma plats i hjärtat oavsett när man pratade/sågs sist. Just en sådan person skypade jag med strax innan jul, min kopia från södra Finland <3

Jag har som sagt jobbat idag, och blir mera både lördag och söndag. Men innan dess ska jag och Roger avnjuta nyårsafton tillsammans med goda vänner. Roger och jag fick ansvar över förrätten, men jag avslöjar inte vad det blir än!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar