måndag 21 mars 2016

Döende?

Bloggen känns aningen döende.. Men den hänger kvar än.
För mig är bloggen ett sätt att prata av mig, och ett sätt att informera nära och kära om vad som händer i mitt liv. Då man inte pratar i telefon med halva släkten är det ju väldigt enkelt för folk att kunna läsa om och ta del av mitt liv här i Umeå på detta sätt. Så bloggen är för min del inte ett ställe att diskutera olika ämnen mellan himmel och jord, utan mer av en öppen dagbok. Självklart slinker det in lite allt möjligt här, men det är väl helt okej? Det kommer även perioder då jag helt enkelt inte är intresserad av bloggen och däremellan vill jag skriva av mig om allt möjligt.

Just nu har mycket tid gått åt framtidsplanering, kommande jobb och studier vill säga. Men för att blicka tillbaka lite så har jag fått några tentamensresultat, och med stor lättnad kan jag säga att det har gått bra! Jag ligger i fas i skolan, och det känns riktigt bra. Senaste helg hade vi några släktingar på besök och även då skrev jag tenta på lördag morgon, som jag också tyckte gick helt okej, så förhoppningsvis visar resultatet det samma. Direkt efter tentan i lördags i då, så skyndade jag mig iväg på HLR-utbildning på IKSU, då det var dags för den årliga uppdateringen. Både tenta och HLR-utbildning innan kl.12 på en lördag är väl ändå ganska produktivt, haha.

Som jag nämnde hade vi besök i helgen, av familjemedlemmar från Rogers sida. Det har varit en himla rolig och lyckad helg. Och på fredag kommer min pappa och faster! Så det rullar på här.

Ikväll har jag och Roger varit på en informationsträff för företagare som Skatteverket ordnade. En kväll med massa info, diskussioner och uträkningar. Pust.. Men lite klokare har man då blivit.

Dags att avrunda denna måndag känner jag.
Sov Gott!
Ciao



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar