onsdag 9 mars 2016

Gäster och efterlängtade människor

Nu är vi i en period full med många besök från Finland. Himla roligt!
Nästa vecka kommer svärmor & co på besök, under påskhelgen väntas pappa och faster, och två veckor efter det kommer min bästa vän & fästman! Så det rullar på här kan man väl säga. Efter alla besök så får vi en helg "ifred" innan vi åker till Spanien.

Vi har en förmån hos vår bostadsrättsförening, att kunna hyra en lägenhet i kvarteret för en struntsumma, just för de gånger man får övernattande gäster. Det är otroligt bra, måste jag säga. Tacksamt för gästerna, då de oftast ändå kommer till Umeå för att umgås med oss, så får de bo i huset bredvid och behöver inte ta in på hotell. Och just för att man får till en så pass billig resa genom att hyra lägenheten gör ju att man kanske kommer fler gånger än om man var tvungen att betala hotellövernattning.

Hurra för bra föreningar!

Alla de som kommer på besök nu inom en snar framtid är av dem som jag saknar mest här på svenska sidan. Så jag är så glad över att det är just de som är på kommande. Jag träffade dem senast under julledigheten då vi var hemma i Finland, och ingen av dem har sett hur vi har det i vårt nya hem, så det blir ju kul att få visa upp! Svärmor och hennes sambo var med och flyttade hit lite grejer så de har ju sett lite av lägenheten så, men allt var bara i lådor då.

Vi har det riktigt bra här på Tomtebo. Undrar om vi nånsin kommer oss härifrån?.. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar