söndag 27 mars 2016

Sjukstuga

Förra veckan gjorde vi minsann ingenting, hela veckan har gått till att vila.
Natten mellan måndag och tisdag blev början på ett sjok av flunssa hos oss.. Roger drog igång plötsligt på natten med att dyka ner i toaletten. Som tur var blev det inget långvarigt besök där, och jag har klarat mig undan just dendär biten. Men efter den natten har det ena utlöst det andra liksom. Roger blev riktigt dålig med en ordentlig "kara-flunsso" (för er som inte vet är det ett uttryck för när en man är förkyld så är han näst intill döende, vilket vill säga att mannen är väldigt ynklig och vill bli omhändertagen).
Under tisdag kväll började även jag bli illamående, och under onsdag blev det en riktigt jobbig och ihållande känsla, men det hände aldrig mer än så. Vartefter Roger repade sig från hostandet och snuvan så var det min tur. I lördags tog min förkylning fart och var som värst igår. Jag har klarat mig bättre än Roger, men kroppen klarade det inte riktigt hela vägen. Förhoppningsvis är det fort över.

Pappa och faster har varit hos oss nu över helgen också, så det var tur att Roger hann friskna till och att jag höll ut någorlunda tills de åkt hem. Hoppas bara att de inte blir förkylda nu också.

Vi har i övrigt haft en riktigt härlig helg! Vi var på bio i fredags (En man som heter Ove). I lördags blev det en heldag på nya shoppingcentret med Ikea och middag hemma hos oss, och som avslut på kvällen kollade vi '100-åringen'. På söndag blev det sen frukost, nån timme på stan, och sen åkte färjan till Finland tidig kväll. 

Vi är inte värst pigga här idag heller. Roger tog även på sig öronvärk idag, så alla system får väl en genomkörare med denna sjuka..
Jaaaja, e väl ba ti dra upp snoro å måra på!

2 kommentarer:

  1. Värst va ni ha knäa för flunssa. Hoppas ni repar er fort nu. Tack för gästfriheten när vi hälsade på. Det var fint att få se annat än hemknutarna och trevligt. Sen vi kom hem gick Påskannandag och kväll till att sova. Sen dess har det varit full rulle med mest pappersarb.Malin och jag år på promenad med Lea också flera ggrr/vecka. Ha det så gott i Sveden och kom snart hem. Bosse behöver också hjälp av Roger med elen vid villan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var så roligt att ha er här Carola! :)
      Härligt att va ute och promenera nu med bar mark också, speciellt då man har barnvagn.
      Vi ska försöka komma hem i maj, kan hända att det bara blir jag den resan, då Roger har mycket jobb, men det ser vi när det närmar sig. Ha det gott!

      Radera