onsdag 2 oktober 2013

Det blir bättre

Gomorron,
Jag är efter 9 timmars sömn fortfarande trött. Sliten. Vet inte vad.
Det har varit så många timmar och dagar som kroppen har varit orolig, och som jag fortfarande är.
Men dom säger att det ska bli bättre nu.
Jag har haft lyckan att ha en pappa, som alltid har funnits där, och som har varit stöttepelaren i familjen. Även om jag har fått växa upp fort och ta mig fram på egen hand, så har jag alltid vetat att hans finns där.

Nu har mannen som betyder mest i mitt liv fått hjärtat opererat, och har det verkligen inte lätt just nu.  Det har varit en bergochdal-bana enda sedan 23.9. Värst var nog den dagen.

Men idag verkar han må ganska bra, och han kan ta emot besök nu, så jag och min syster åker och hälsar på honom idag. Lycka.

Jag har nu flyttat in i ett kollektiv i Umeå, en bit från skolan. Jag + 4 andra tjejer bor tillsammans i ett stort och härligt hus på 3 plan. Jag är riktigt lycklig över bastun och badkaret som vi har! Det gör inte så mycket att det tar ca 25 min med bussen till skolan, när det är så svårt att hitta boende i Umeå och när huset är så fint. Och öppna spisen som vi har i vardagsrummet kommer att höja mysfaktorn rejält på vintern! Jag söker ju givetvis en egen lägenhet, men det är ju ingen brådska.

Nu ska jag slösurfa och dricka kaffe,
Ciao

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar