torsdag 17 oktober 2013

Onsdag kväll

Vi har haft språkseminarium och haft grupparbeten kring språk i skolan nu, och min grupp hade redovisning idag. Inga konstigheter, gick väldigt fort. Jag önskar vi hade fler tillfällen att stå och prata inför klassen, så man skulle bli vanare med det. Det är ju lite annat än när jag får stå framför mina simskolebarn eller mina danselever. Vilket är en helt annan trygghet.

Efter skolan åkte jag hem och började plugga (tent på fredag) och så har jag hunnit va en sväng på Media Markt. Jag har känt mig extra kontors-aktig idag, med två datorer och två mobiler framför mig. Otroligt med all teknik vi omringas av, och jobbigt när hälften strular!

Egentligen borde jag bara skriva ut alla dokument jag behöver, så jag inte ens behöver ha fram datorn när det är dags att studera. Kanske man skulle få nått gjort då?

Jag ser fram emot helgen. Extra mycket. Får åka hemhem till Finland, träffa nära och kära, och fira födelsedags"barn". Men innan jag får ta helg är det tent på förmiddagen och en essä skall skrivas.

Och just nu, är det sovdags.
Sweet dreams
Ciao

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar