måndag 13 januari 2014

Flying high

träningslust. Men armarna hänger tyngre än vanligt. Eftersom det blev ett armpass idag. (Struntade i det planerade grit-passet, jag hade alltför roligt på gymmet.)

Jag skulle på föreläsning kl.13 idag, men blev försenad och struntade i det hela när jag konstaterade att ingen borde ens behöva sitta bredvid mig efter den kämpiga cykeltur jag hade haft. Jag var inte mysig just då! Så jag cyklade vidare till Iksu istället.

Eftersom jag inte har gymmat ordentligt sedan november, så blev jag överenergisk, helt euforisk och smärtrubbad - och körde ett 2-timmarspass med armar, axlar och lite mage på slutet. Phew. När jag förvånat insåg hur länge jag hade tränat, övertalade jag mig själv att börja cykla hemåt, för att inte ta ut mig helt. Och för att kunna sätta på mig en tröja imorgon.

När jag kom hem hade min rumpa frusit fast, så jag satte igång bastun. Fantastiskt skönt. Stretchade även i bastun och efter det kände jag mig riktigt utslagen. Efter lite näring kvicknade jag till igen, och nu skall jag preppa inför tenta på torsdag. Och slipa på några skolarbeten.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar