söndag 19 januari 2014

Ups and downs, mostly ups

Det har varit en härlig vecka, stress varvat med sovmorgon. 

Nytt: 
Jag har bytt ut vanlig mjölk till Oatly's havredryck
vilket kan vara det bästa jag har gjort för min kost på länge.
Magen är mycket nöjdare. 
Jag har haft lite problem med laktosprodukter i några år, inte så att jag skulle behöva avstå från sådant 
men jag vet ju att kroppen reagerar på det.

Även syster som annars har fått hålla sig till hyla mjölk, 
hade problem med den mjölken, och fick nys om att vegetabilisk mjölk vore att föredra.
(HYLA® är ett registrerat varumärke och står för HYdrolyserad LAktos, 
vilket betyder att laktosen brutits ner. Produkterna innehåller mindre än 1 % laktos.)
Hon har använt havredryck en bra tid nu, och jag får nog följa hennes spår.


Träningen rullar på,
mina 30daychallenges går fint,
och med allt cyklande och promenerade överallt
känns det som att 2014 är påväg att bli ett härligt träningsår!


I måndags påbörjade vi den kurs som hela klassen har längtat efter,
Idrott och hälsa 
Det har varit otroligt kul och intressant, 
Och jag tror att våren kommer gå alltför fort!

Efter dagens babysimlektioner, är jag fortfarande helt euforisk av den glädje som finns i bassängen bland alla barn och vuxna.
Underbart jobb :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar