fredag 31 oktober 2014

Alla helgons dag

Denna helg kommer det finns många ljus och fina dekorationer vid våra nära och kära som har gått bort. 

Denna helg betyder ofta även att man "firar" halloween, vilket vi kommer att göra.
Jag har handlat 30 st marschaller, som vi ska tända på Rogers gård. Så det ska då synas att vi är hemma ;)  Inget storstilat men vi samlas ett gäng och umgås i Munsala varpå taxin tar oss till Jakobstad in på småtimmarna. Så nu ska vi handla lite i matväg så gästerna inte behöver vgå hungriga, och fixa det sista till våra kostymer. :)

Igår blev vi bjudna på middag hemma hos Rogers mor, så vi var ett litet gäng som njöt av god mat och härligt umgänge. Senare på kvällen fick jag kolla in renoveringen i fasters nya lägenhet - och oj vad det kliar i fingrarna! Nu vill jag ha eget, inte alls bo på hyra längre. Men, allt har sin tid. 

Hittade en bild från sommaren, när jag bodde på Kreta. 
Så jag tänkte dela med mig av mig i själv i mitt mörkaste läge, nu när även mörka hösten är här.
Men hoppeligen kan ni drömma er bort till sol och värme!



Dags för en kaffe,
Trevlig helg!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar