fredag 24 oktober 2014

Oh happy day

Välkommen Fredag!


Vi har varit lediga från skolan igår och idag, men har haft skolarbeten att skriva. En deadline idag och en nästa fredag. Men vi är lediga nästa vecka också, och jag har tänkt va hemma hela veckan, men jag vill då inte ha något skolarbete hängande över mig nästa vecka! Så idag ska jag skriva klart de arbeten som ska va inne nästa vecka.


Oavsett om jag har skola eller är ledig så lyckas jag sällan va hemma mer 
än över natten. Slänger i mig frukost på morgonen och cyklar iväg till Iksu där det är lektion/uppgiftsskrivande/träning. Lunchar på Iksu och fortsätter mer skola/träning. Sen kanske jag träffar nån kompis eller har något möte på kvällen, så jag är oftast hemma efter kl.21. Och är vrålhungrig.

Igår var en annorlunda dag, jag satt faktiskt hemma och skrev skolarbeten till kl.12. Efter det hade jag möte med studievägledaren (sjukt hur mycket problem det blir här på universitetet bara för att jag kommer från Finland), sen trampa till Iksu för att skriva grupparbete, och föreningsmöte efter det. Och jag vill gärna avsluta dagen med träning, så igår blev det aqua power. Jag var hemma lagom till vanlig tid vid 21, och skypade med Roger tills jag somnade.

Fick en längtar-efter-syrran våg igårkväll, men jag får ju packa väskan igen i helgen, 
så nästa vecka kommer hon inte undan mig!
gammal bild, men vi är lika fina ändå!


Just den här tiden på året är den absoluta värsta enligt mig. Det är ruggigt, mörkt, stormar och jag hatar slasket, snöblandatregn som piskar mot en. Igår kväll tryckte det på ordentligt och jag fick återigen fråga mig själv VARFÖR flyttade jag inte söderut när jag ändå skulle till ett annat land!?

Idag är det regn och vind som gäller, och jag ser inte alls fram emot att sticka ut näsan idag.
Men ska jag få göra det roliga som är planerat är jag väl illa tvungen!

Jag ska iväg på träning kl.11, sen skriva skolarbete, ha simskolor, och på kvällen blir det mys på Umedalen hos barndomsvännen hemifrån.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar