onsdag 29 oktober 2014

WoW

Vilket skitväder det är hemma i Österbotten. Fy tusan!
Vilken tur att jag är sysselsatt inomhus iaf :D

Jag ska börja med att berätta om söndagens "utflykt" till Stockholm;

På söndag morgon tog jag mig med flygbussen till flyget som åkte kl.10.50. Var framme vid arlanda kl.11.50, och sprang ner i tunneln till arlanda express som åkte 12.05 in till Stockholms centralstation. Från centralstationen tog jag tunnelbanan, gröna linjen ner till globen, och där bredvid var Tele2 arenan där eventet var.

Jag konstaterade när jag packade på lördagkväll att det är så otroligt skönt att bara åka med handbagage - man slipper det eviga packandet (behöver jag de här - jo eventuellt nån gång, bäst jag tar med), och man slipper 'råddriet' med att checka in och hämta upp bagage. Fantastiskt! /sidospår

På arlanda express



Tänkte jag skulle ta ordentliga skor att gå i, men det blev lite varmt i dessa


Många stora och häftiga byggnader runt Globen


Allt planerande, springande och susande, var verkligen värt det. Under alla färder där jag satt ner och inväntade nästa byte av färdmedel, tog jag några djupa andetag och kände ett enormt lyckorus - jag kunde inget annat än le för mig själv. Jag är så glad över de möjligheter jag har fått, och faktiskt tagit del av och utnyttjat. 
Vem vill inte resa? Vem vill inte få nya härliga vänner? Vem vill inte omringa sig med folk som sprider glädje, hopp och får en att drömma? Jag har valt min plats, och här mår jag bra. Jag hoppas även ni har det liv ni önskar.








Finlands stjärna - Kloo uppe på scen


Eventet varade i ca 5 timmar, otrolig dag, och helt fantastiskt för att va en söndag! Efteråt jobbade hjärnkontoret på högvarv, under hela resan hem snurrade livsplanering. Jag skypade med kärleken mellan varven under resan hem, och kom mig tillbaka till Umeå runt kl.23.30. 


Måndag morgon bar det av med färjan hem till Finland. Det gungande så sjuttons så jag kunde inget annat än försöka sova mig igenom resan, och sova - det gjorde jag! Jag får tacka pappa för att jag inte fick hans resesinne, han kan aldrig sova när han reser (alltså på flyg, båt, buss etc). Jag sover mig igenom allt.



När vi kom till Vasa blev det dejtande på stan med kompisar som bor där, gubben hämta mig från centrum och så åkte vi till hans bror och hälsade på lilla familjen där!




Gårdagen fylldes med skolarbete, hälsa på familj och släktingar, lunchdejt på stan, handla mat, skjutsa syrran till+från skolan. Till sist fick vi åka hem till Munsala, och börja tillreda middag som vi väntade besök till. Jag fick även för mig att vi skulle ta med hunden från mina föräldrars, så lilla Nora har fått vara hos oss i Munsala nu. 
Så här i Munsala satt vi länge igår, med kära faster, och pratade - åt middag - och pratade lite till. Riktigt skönt att bara få sitta, och umgås med nära och kära. Och hunden var lycklig över att faster hälsade på, satt vid hennes sida största delen av kvällen.
När faster hade åkt, fick vi fnatt. Vi gick ut och plockade ved, kl.22! Hunden med ut, och vilken lycka det var att få springa i vägen och busa!




Nu sitter jag och hunden, och försöker enas om hur vi ska bete oss när katten är i huset. Roger har ju en katt också. Katten har varit inne nu i några timmar, och Nora vill helst leka med honom, men skäller också. Och vem vill nu leka med nån som skäller åt en? Så jag och Nora sitter i köket och försöker låta katten va ifred i datarummet där han sover. Jag jobbar på skolarbete (bloggar emellan) och hunden väntar otåligt på att vi ska leka med katten.
Tja, vi får väl se hur det går..




Trevlig onsdag på er!
Ciao


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar