söndag 15 mars 2015

En helt vanlig måndag?

Nja, beror väl på när det räknas som "helt vanlig".


I min vardag är denna måndag absolut inte ovanlig:

Frukost - idag en mix av olika flingor och mysli + vemma shot + kaffe
Skola - en föreläsning kring en kommande uppgift
Lunch - vi avnjuter våra matlådor i det eviga surrandet på IKSU med idrottsstudenter av olika slag
Lektion - praktisk del av ett område vi behandlar just nu - Anpassad Fysisk Aktivitet - så vi har spelat basket i rullstol, spelat innebandy med både synnedsättning och hörselnedsättning, och spelat goalball helt utan synen som hälpmedel.

Strax efter sista lektionen för dagen hade årskursen under oss sina dansuppvisningar, så vi agerade gladeligen publik! Duktigt gäng! Jag önskar vi fick uppträda en gång till.

När jag väl kom hem på eftermiddan möts jag i dörren av en sur sambo. Han hade vad jag skulle kalla en 'riktig måndag'. Det var verkligen veckans sämsta dag. Och det värsta med denna måndag var att han var ledig. Han hatar det, förstår ni. Han kommer va den mannen på jobbet som alla stirrar ilsket på när han kollar in hoppande och jollrande på måndag morgon i resten av sitt liv.
Jag vet inte om det är en bra eller dålig grej? Menn min logik säger att det är toppen att ha den inställningen till måndag och ny jobbvecka!

Efter middan åkte vi ett gäng tjejer från klassen på födelsedags fika hos en i klassen som nyss har fyllt. Vi blev bjudna på underbart gott hembakt! Tyvvärr blev det en ganska snabb visit, eftersom jag och sambon skulle iväg till IKSU. Vi invigde ett nytt pass ikväll - GRIT Strength. Jag kan inte säga annat än Fy F. Jobbigt var bara förnamnet. Konstigt nog vill tillbaks till såna träningspass!



Nu har vi hunnit varva ner, fyllt på näringslagren och bänkat oss under täcket.
Gonatt från oss!
Ciao




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar