fredag 20 mars 2015

Förväntansfull

Imorse flög jag upp ur sängen kl.07.20 för att hinka i mig en liter vatten och cyklade iväg till IKSU för ett morgonpass - CXWORX blev det. En liten plåga var det för mig som är så hungrig på morgonen, att inte börja dagen med frukost, men det var skönt att ha avklarat lite träning redan innan kl.9!
Men sällan har jag cyklat hem så snabbt som för att få käka frukost imorse!

Jag och Roger hade bokat in tid på banken imorse också, så vi fick mycket uträttat på förmiddan. Och vi hann hem precis tills solförmörkelsen var som mest täckande. Tyvärr blev det inga häftiga foton, men vi fick uppleva det som det var iaf.

Idag har jag inte haft någon lektion i skolan, men vi träffades med vår basgrupp på dagen för att fixa lite grupparbete. Efter det har varken jag eller Roger uträttat några stordåd idag. Känns riktigt skönt. Att bara få vara, vi två. 

Vi kom på vad vår grej är idag, vår grej som par. Det är MAT. Matlagning av alla de slag, råvaror av alla de slag, och att vi njuter av alla måltider. Det är väldigt få gånger som vi hastigt värmt upp nånting och slängt i oss maten. Att laga mat, och äta, är ett helt projekt för oss. Och vi älskar det. Värre grejer kunde man ju hålla på med! Vi värdesätter mat och näring, och att vi får göra det tillsammans.

Så, nu ska vi göra egna bacon-köttbullar. Som jag har längtat!
Trevlig fredag kväll på er,
Ciao

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar