måndag 23 mars 2015

Inredning

Ja, inredning av vårt boende är både lätt och svårt.

Vi köpte tavelhyllor idag och har förstås funderat av och an hur vi ska lägga upp dom.
Vårt lilla rum på 20 kvm (med badrum inräknat) känns ju som att det ska va en lätt match att inreda, men det är tamme tusan inte det enklaste! Liten yta är nog värre än stor yta. I detta fall, att vi bor här under en kortare period, gör ju det lättare i och med att det får se ut lite hur det vill bara vi ryms hit med alla våra grejer.

Men hyllorna (2 st) tänkte vi placera över några redan befintliga hål i väggen. Så det blir kanske inte exakt som vi vill ha själva, men sånt kan man offra när man bor i en tillfällig bostad.


Helgen var för övrigt riktigt skoj. Firandet i lördags av 30-åringen på klassen var en riktigt lyckad tillställning! Och söndagen var inte alltför dålig heller. Vi gjorde nästintill ingenting, men det behövdes, och så tycker jag det får vara ibland.

Tyvärr fick jag inte till någon bra bild på födelsedagsbarnet - men dessa två var på hugget!



Idag väcktes vi av byggarbetare som höll till på källarvåningen. Åt en lugn frukost, och betade av lite vardags-måsten innan lunch. På eftermiddan var jag på seminarium (skolan), och väl hemkommen efter det så var det dags för mat igen. Känns som att allt kretsar kring mat i våra liv, men det är ju en rätt så väsentlig del ändå! 
Efter matkoman kila vi iväg till Iksu, jag på stepmuskel och Roger på bodypump. 
Han var inte så pepp på step, så tyvärr fick jag ingen kompanjon idag. 

Nu har vi slängt i oss ett kvällsmål och jag tittar på hyllorna. Jag vill ju ha upp dem nu, direkt!
Kanske man vågar borra ännu ikväll?
Uppdatering följer..

Vi ses!
Ciao

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar