måndag 9 mars 2015

Nu ska här bli ändring!

Jag har levt i dvala i december, januari och februari känns det som. En släng av vinterdepression. Men nu känns det som att allt börjar vända, sakta men säkert. Solen skiner, snön smälter, sambon har fått jobb, vi har båda kommit tillbaka efter att ha varit sjuka, och jag har hittat min väg tillbaka till träningen och livet jag lagt på hyllan i några månader.

Sambon har i några månader surfat och dräglat över bil på bil på bil, vilket slutade med att vi idag är bilägare till en snärtig familjebil! En VW passat. (Jag lovade faster att vi inte väntar tillökning, att det inte var därför vi valde en bil modell större, och jag håller fast vid det löftet!)

Det blev för oss en snabbvisit till Finland nu, så för tillfället vankas lunch hos svärmor. Därefter bilar vi vidare till jeppis för några ärenden, plus för att hälsa på hos mina föräldrar. Middag bjuds vi på hos Rogers farsa, och för att inte glömma någon måltid nu så har Roger en önskelista - där det högst upp står KORV GÖRANS... Jag har en känsla av hans näsa kommer att styra i den riktningen innan vi åker tillbaks till Umeå!

Efter att vi hade planerat att åka till Finland fick jag veta att det skulle ordnas kalas för mitt gudbarn, vilket var toppen eftersom jag ännu inte hunnit ge min present till 5-åringen. Så igårkväll trängdes vi och svettades bland både barn och vuxna, åt så vi sprack och försökte stänga öronen bland allt skrik, joller och skratt. Visst är det härligt att ett stort gäng kan samlas ibland, men lika skönt är det att sedan få sätta sig i bilen utan annat ljud än bilmotorn.

Nu är det dags att avverka en av dagens alla måltider, och jag beklagar detta bildlösa inlägg. Det kommer ett bildinlägg inom kort!

Ha det gott!
Ciao

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar