tisdag 18 augusti 2015

Alla flyttar!?

Ja vi kan ju börja enligt datum;
Frida & Filip blev sambos i en riktigt häftig lya i Vasa i sommar,
Julia & David flyttade närmare skolan (och närmare oss) för några veckor sen,
Jag & Roger flyttar i oktober,
och nu är det även pågång att mina föräldrar och syster flyttar!?
Huset jag har växt upp i ska alltså tömmas nu när jag kommer till Finland, 
Vad märklig känsla!

Det var kvällens info.

Igår spanade jag efter resor, av alla möjliga slag, men jag kan aldrig riktigt bestämma mig för resmål och när man ska åka.. Får väl vänta tills efter praktiken och flytten iaf.

Imorse blev jag tvingad att stiga upp ca 20 minuter efter att sambon åkte till jobbet. Lolli (katten) vägrade låta mig sova, för henne var det dags för morgonmys.
På förmiddan blev det ett cykelpass på IKSU med härliga Therese, som även är koordinator för simningen på IKSU. Hon är så att säga min chef. Det är jättelänge sen jag var på ett cykelpass men det var riktigt skönt! 
Efter lunchen idag cyklade jag in till stan på bankärende och shoppade lite smycken inför bröllopet nu i augusti. Det har varit perfekt väder de senaste dagarna, och det var så härligt att cykla till centrum, strosa på stan, och bara va i nån timme. När jag väl trampat hem igen blev det middag och sen en vända till IKSU igen, denna gång gymmet. 

Det märks att skolstarten är på intågande, det är en del folk som börjar röras på campus och centrum fylls av folk som shoppar inför skolstart. Umeå fylls på igen och en massa personer som ska påbörja studier på universitetet är utan bostad.. Det är otroligt att så många skriker efter en sovplats, och hemskt att folk ska behöva ha den stressen. 
Jag är lyckligt lottad som har en sambo som pallar att leva såhär trångt. Men allt går när man vet att det bara är för en period. För vår del blir det 9 månader på 20 kvm. Phew.

Nu ska jag rensa garderoben, sådär på kvällskvisten!

Ciao

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar