fredag 14 augusti 2015

Jobb

Hej hörni!
Jag satt och bläddrade genom en facebook-grupp i onsdags, 'Jobb i Umeå', inte för nån större anledning utan mest för att kolla läget i Umeå just nu.
Då såg jag en annonsering om att personal behövdes till Ersboda Bad & Gym.
Vad tror ni jag gjorde? Skickade in anmälan.
Varför? Mest för att skojs skull, men när jag hade sänt iväg mejlet kom jag till att detta vore faktist inte så illa, och kan mycket väl passa in perfekt i mitt liv just nu.

Så på onsdag sökte jag jobbet.
På Torsdag (igår) ville de ha in mig på intervju, och intervjun gjorde att jag ville ha jobbet ännu mer.
Idag, fredag, ringde de och frågade om jag fortfarande var intresserad, för de vill ha mig dit.
Jag Tackade Ja!

Känns riktigt skönt. Ett arbetsområde jag trivs enormt bra med, ett extrajobb som faller sig in perfekt, och stället är rätt så litet och kollegorna är inte många - vilket jag känner att är precis det jag vill ha från detta jobb.

Med start denna höst blir det alltså simskolor och babysim på IKSU, och badvakt/receptionist på Ersboda Bad & Gym. 

Det var dagens händelse!

I övrigt har jag sovit uselt inatt, pga tokbusig katt. Klev upp 08.20 och åt morgongröten (det bästa på hela dagen). Njöt av morgonkaffe tills det blev dags för IW (Indoor Walking) på IKSU. Nu är lunchen avverkad och jag ska kolla igenom vilka foton jag ska framkalla, i väntan på att sambon kommer hem från jobbet! Vi har inga planer för kvällen, så kanske kattfnattet får busa loss med oss ikväll.

Ha en trevlig fredag!
Ciao

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar