lördag 22 augusti 2015

På vift igen

Vad gör man inte för att bidra till kvarken-trafiken?
skämtosido, men di tar no penga åv me dehä somarn! :D

Jag är alltså ombord på Wasaline, framme i Vasa om drygt en timme.
En update från igår först kanske;
Ganska lugn och skön dag, med kvällshändelse i centrum - bokat dejt med min fd sambo från kollektivet på Teg, Emma! Jag bodde med henne och 4 andra tjejer i ca ett halvt år innan jag flyttade till Nydalahöjd.
Jag och Emma fick sällskap av två andra härliga brudar, och vi träffades först på restaurangbåten Sjöbris. Ett väldigt fint och behagligt ställe att sitta tjattra på! Vi gick sen vidare till Rex, och beställe två brickor med olika sorters chark - göttans gott! Avslutade kvällen runt tolvslaget och cyklade hem. Ville inte va alltför trött inför lördag, befattande jobb och resa. (fick flytta jobbpasset på söndag till lördag istället) Men att flytta jobbturen till idag innebar också tidspress gånger tusen, jag skulle jobba till kl.16 och bussen ti hamnen åker kl.16.30... Jag kan meddela att jag var ordentligt svettig och ofräsch efter cykelfärden från jobbet - som tur var hann jag mellanlanda hemma och ta en snabb kalldusch innan jag tog mig till bussen!

Jag har avnjutit de obligatoriska köttbullarna och lyssnat på en förvånansvärt spydig tonåring. Jag satt vid bordet bredvid, och hörde kvinnan ta emot alla möjliga fula ord och gräslig attityd av denna kille, vet inte vilken relation de hade men hon tilltalades vid förnamn så kanske inte mamma? Jag var väldigt nära att säga ifrån, men kunde hålla emot. Jag har ju ingen rätt att lägga mig i, egentligen. Och tänk om jag bara skulle göra det värre.. Bäst att låta bli.
Man blir bara så ledsen för kvinnans skull.
Jag skulle minst sagt ha fått skämmas om jag kläckt ur mig sådana grejer åt mina föräldrar, eller andra vuxna för den delen.

Nu ska jag kolla läget i baren, om det finns nån stol ledig. Sitter nämligen på golvet som bäst..
Ciao

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar