måndag 16 november 2015

Livet

Här rusar tiden iväg!
Kan inte riktigt fatta att praktiken redan är slut.
Fredagen den 13:e var jag sista dagen på skolan/praktiken i Nykarleby, och jag har liksom inte riktigt hunnit landa efter att jag höll min sista lektion. Jag har haft rusen grejer på agendan sen dess.

Nu har jag iaf fått med mig ett flyttlass i helgen, med hjälp av familjemedlemmar, medans Roger satt hemma i Umeå och väntade in oss. Men det kirrade vi!

Jobbråttan som jag är så godkände jag jobbturer under helgen också, med lite dåligt samvete över att jag varit borta i 5 veckor, så jag jobbade lördag kväll och hela söndan. Sambon var inte så impad över det men det var ändå skönt på sitt sätt. Skönt att få komma tillbaka till livet i Umeå.

Jag har haft en fantastiskt bra praktikperiod i Finland, och har blivit emottagen av ett toppengäng till lärarkår!
Enda tråkiga är att jag haft så många planer för saker jag ville göra och personer jag ville träffa, som jag inte alls har hunnit med. Inte ens i tanken! MEN, det är knappt en månad tills vi åker till Finland över julen!

Med nytt boende brukar en inflyttningsfest vara väntad, och vi hade lite funderat om det skulle ha funkat i december, men vi kom till att de flesta är rätt så upptagna i december så vi väntar till nästa år med firandet.
Så det får vänta ett tag.

Nu ska jag bänka mig vid tv'n med sambon!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar